Tuesday, March 16, 2010

Bla...bla..bla...


" Puteri Siam yang tak berapa nk jadi "

*******************************************

Mmmmmh...boringnyeeee!!!!!!!!!!

Penat dh marking PEKA. Nasib baik ade improvement. Dh siap tanda 2 PEKA. Sekarang ni tgh tanda latihan Fizik. Adoiiiiiiiiiii, yang ni lemah sikit sebab kene baca satu2. Ntah ape2 je jawapan budak2 ni bagi. Kekadang tu kene pause lame sbb dok pikir, betul ke jawapan budak ni. Kite ni orang lame (cheeeewaah, perasan tua plak..) budak2 muda ni kadang2 jawapan dorg lagi bernas sampai tak tercapai kt akal kite,hehhehehe..

***************************************

Eh, petang tadi kan, ade la tuition agent ni call. Die kate ade tuition class nk offer kt saya. Saya pun terlompat2 la kegembiraan. Tapi saya macam pelik plak. Selalu tu agent tu takkan tanye banyak, just akan tanye pasal rate n available time saya. Tapi tadi agent tu siap interview macam2 lagi. Dok tanye saya boleh ke mengajar Matematik Moden Upper Form. Sebab saya just cakap saya ajar Fizik n Math Form 2.

Rupenyeee, budak yang nk ambik tuition ni nk repeat tuk Paper Julai.. Aishhhhhhhhhh..

Yang lawaknye, lepas interview macam2, die cakap la nnti die call balik lepas comfirm ngan budak tu. Lepas 5 minutes, agent tu call balik n tanye if saya ade reference tak. Maksudnye, orang yang nk tuittion tu nk reference (students yg saya dh ajar dulu) tuk refer samada saya ni betul2 bagus ke tak...

Saya pun explain la, saya ni baru je mengajar and saya br start buat tutor this year. So saya tak dapat la nk bg reference ke ape ke. Kalo saya ade pun,memang tak kuasa la saya nk bg number bagai.

Tapi dalam hati saya ni, rase nk tergelak je. Yela, awak tu dhla repeat paper. Setakat Math Moden tu, alalahaiiiiii senang bangat tau. Tak perlu la cikgu yang bagus sangat pun, yang penting diri sendiri tu. Kalo bawak turun cikgu dari kayangan sekali pun, kalo dh malas, sendiri takde inisatif, nk buat cmne. Betul takkkk?????

So last2 saya cakap la kt agent tu. Tak payah la reference ke ape, Math Moden tu amat senang, senang giler nk score. Kalo takat nk dapat B tu, memang tak susah la. Tapi budak ni sampai repeat paper, tak tau la saya cmne level die. Probably die yg ade problem kot. So saya suruh agent tu discuss ngan budak tu dulu. Kalo die taknak sebab nk gak reference tu, tak dapat la nk tolong. And sampai sekarang takde plak agent tu cal saya balik,hehehehe..

Biarla, dh orang tak percaya kt kemampuan kite kan. Takpe, saya tak kecik ati pun,hihihihih

*************************************

Abis cite pasal tutor.

Petang tadi jugak, masa saya boring2, saya bace la balik tiap entry saya ni.

Ya Allah, busannye entry2 saya,hihihihi...Korg yang baca blog saya ni tak rase busan ke baca. Sumpah saya rase busan. Dhla ayat je memanjang. Mase tu baru perasan blog saya kekurangan gambar. Macam blog yang sangat tak ceria.. Urghhhhhhhhhhh, BUSAN!!!!!


So sekarang ade azam baru.. (azam je kannnnn,hehehheh) Kalo boleh tiap entry kene letak gambar. Tak semestinya gambar saya yang tak berapa nk lawa ni, maybe saya boleh letak gambar artis ke, laut ke, pantai ke, anything la, asal kan blog ni nmpak ceria sikit,heheheehe

Jadi, marilah tengok gambar terbaru saya,hehehehehe..


"Takla terbaru sangat pun, Bandung mariii..."



"Makanan dan saya adalah amat sinonim,hihihhih..."


Okay. Malas nak upload banyak2. Dah mengantuk dah pun ni. Saya update ni pun dh cukup berkat dah ni,hahhahhaha..

Saya mau tidurr...lalala....lalalala....lalalala.............

Nite y'all

No comments: