Tuesday, March 9, 2010

Cacing kepanasan




Mmmmhh, sejak minggu lepas saya dh bermastautin di Lab saya sendiri. Selama ni pun memang Lab ni saya punye, tapi saya jarang duduk di Lab ni, sebab saya lebih suke duduk di Bilik Guru, banyak member, banyak gosip, banyak cerita. hehe..

Tapi disebabkan Bilik Guru yang dh macam oven sebab aircond rosak, saya gagahkan diri untuk berpindah. Tak mampu beb. Dhla dalam keadaan Malaysia yang sangat panas sekarang ni, duduk plak dekat tempat yg aircond rase macam heater, memang asyik nk berpeluh je.

Bile dh berpeluh mule la temperature asyik naik, memang tak pasal2 student la jadi mangsa. pantang salah sikit, memang nak kene la.. So sebagai langkah keselamatan untuk mengurangkan kadar pencakaran keta saya yang dh mule ade makhluk buat contengan manja, saya decide tuk berpindah last week.

Eventhough Lab saya bukanye ade aircond ke ape, tapi at least sejuk la skit. Ade kipas dush..dush pusing kt atas kepala saya,heheehhe... Kalo kt Bilik Guru, ade heater atas kepala saya. Mane bley tahan cmtu..

Tu kes kt sekolahhh...

Kalo kt umah plak, memang lagi tak bley nk blah la.. Panas Ya Rabbiii.... Kipas jangan cakapla. Memang berpusing tak kire masa, lepas mandi pun kene mengadap kipas dulu. Kalo tido tak mengadap kipas memang wasalam la, maunye bangun2 basah satu badan sebab berpeluh.

Tetibe semalam mule berkira2 nk beli aorcond pasang kt umah sewa saya tu. Tak tahan la panas. Dhla saya ni kategori orang yg memang tak suke panas. Macam rasa stress giler sebab dh mengantuk tapi tak boleh nk tido sebab panas,huhuhu..

STRESS tau bile tido dalam kepanasan. Memang tak nikmat la rase tido tu. Tido malam pun asyik nk terjaga je sebab kepanasan lepas tu mule la pusing2 summersault macam cacing kepanasan. Baru la paham kenapa cacing bile kepanasan summersault giler2,hehehehe....

Memang entry takde motif arini. Cume nk mengadu betapa panasnye Malaysia sekarang. Ade yang kate Malaysia dilanda kemarau la, El Nina la, macam2 la yang saya dengar. Dan ade jugak yang kate panas ni berlarutan sampai ke Bulan 6 nnti...Uwaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!

Tetibe rase nk pindah negara plak..hahahhahaha...Dah dah lagi takde motif tu,hehehe...

Tapi kan saya teringat la masa g Jepun aritu. Mase kt sane dh nk mule musim sejuk. So kitorg yang baru sampai dr Malaysia ni memang agak tekejut la dengan perubahan temperature kt sane. Yela dari 31C ke 10C.. Memang la rase tak boleh nk survive je duduk dalam sejuk tu. Tapi after 2, 3 days kitorg memang dh boleh adapt la. Adapt pun tapi baju still berlapis,heheeh..

So mase kt Kiryu tu (kt umah Mr Nazrul yang baik hati,hehehe), ade satu meja hikmat ni. Memang setiap masa kitorg berhimpit2 nk duduk kt meja tu. Sampai nk tido pun rase nk tido je bawah meja tu,hehee. Semua bende yg kitorg buat mesti kene berhampiran ngan meja tu. Mesti pelik kan.

Sebenarnye meja tu act as heater. Kt bawah meja tu ade heater and bertindak macam heater2 yang laen. Disebabkan kt Jepun dorg style duduk bawah ngan meja rendah, so dorg invent la meja heater tu, sambil2 duduk makan, tengok tv, studi, sambil2 tu la panaskan badan. Memang masyuk giler kalo dapat duduk kt meja tu time2 sejuk.


Ni la gambar tuan rumah ngan meja hikmat tu,hehehe..
Nampak tak sambil makan pun nk berselimut...
Sebab meja tu memang hikmat,hahhaah...

So, kenapa tak kt Malaysia ni kite invent meja Aircond plak. kan best. Duduk sambil tgk tv, study ke, ade meja aircond sedia tuk berkhidmat menyejukkan kite. And yang penting macam jimat je, tak yah nk sejukkan satu bilik, sejukkan bawah meja tu je. Kalo panas, duduk je diam2 kt meja tu sampai rase sejuk. Elektrik pun tak yah la gune banyak, sebab lg bagus sejukkan meja kecik tu, dari sejukkan satu bilik yang besar. Kan . nape la scientist kite tak terfikir ek.


Eh, Mr Panasonic, Mr Haeir, Mr Samsung, Mr Toshiba ape kate korg try buat bende ni. Sure aku jadi orang first yang beli,hahahahahahaha...

Tapi macam applicable kt orang2 bujang je...heheheh.

Kalo yang dh kawen, kite buat katil aircond....wahhhhhhhhh!!!!!!!!!hahahahaha...

Okay, merapu dh ni...hehehehe..

Memang rasa macam cacing kepanasan la skang ni!!!


Till then

take off with love
illhamshiraz

No comments: