Monday, March 15, 2010

My Best Friend's Wedding

So on Sunday, i went to my best friend's wedding. hehehehe..

Actually majlis yang saya pergi semalam adalah majlis di belah lelaki. Kebetulan, suami Nani memang saya kenal, so takde la rase segan sangat,hihihi...

Majlis persandingan Nani kt Penang mase CNY aritu. Dan disebabkan Nani buat on Saturday, saya memang tak sempat la nk turun ke Penang. Kelam kabut sangat. So untuk menebus kembali janji2 kitorg dulu, saya gagahkan diri jugak tuk pergi yang belah Alos. Nasib baik dekat Alor Gajah je, tak la jauh mane.

Jumaat malam tu br comfirm nk pergi dengan Rose. Seha tak dapat pergi, so kitorg dua je la wakil.

Perjalanan tak jauh mane, and ikut map yg Alos bagi nmpak macam senang je, tapi last2 berpusing jugak la kitorg, sebab banyak simpang, tapi dalam map takde plak simpang2 tu. Agak konfius gak la,hehehe...

At last sampai jugak la. Kitorg sampai awal, so after makan2 teman Nani dalam bilik. And yang kelakarnye sempat jugak la buat sesi luahan perasaan,hahahha.. Biasela, kt tempat baru, macam2 la yg tak kena. Bile dgr cerita2 Nani, jadi mcm takut pulak cmne lak bahagian saya nnti, cmne lak family in laws saya nnti?? Eiiiiiiii, takut..Nak tak nak, telan je la. Nasib la Alos memang cool abis. Die paham Nani byk nk mengadu so die biarkan je wife die berborak lame ngan kitorg,hehehe...

Lame jugak la kitorg ddk kt umah Alos. Tapi cm boring sebab tak kenal sape2, so kitorg buat hal sendiri je. Yang penting HAPPY giler sebab dapat jmpe Nani. Lame giler dh tak jmpe die. last sekali jmpe mase grad dulu... Weeeeee, lame tuh..

Tunggu punye tggu, ingatkan dapat la borak lame ngan Nani, tapi tak pun, family in laws Nani dh sebok2 kemas n ambik gambar. So kitorg ni rase cm tak dialukan so ape lagi, bukak langkah, balik la.. hehehe

Pape pun, saya happy sebab dapat jmpe Nani and die pun dh selamat menjadi isteri orang. Mase tgk Nani sanding rase cm terharu plak, sebab cm tak caye at last kawen gak dorg. Ye la kan, tiap hubungan kan ade pasang surut. Selama saya roomate ngan Nani, macam2 la saya dengar luahan perasaan Nani pasal relationship dorg ni. Alhamdullillah they survived and yet became husband and wife now.

Congratulations to both of them,hehhe.. Semoga kekal ke akhir hayat

But i will always remember pesan Nani kt saya

" Marriage is not a joke, it's a big thing. U have to sacrifice a lot.."

Waaaaaaaaaa, dengar ni terus saya jadi takut,huhuhuhh....

InsyaAllah, masa saya akan tiba jugak nnti. Cume sekarang masih mencari "The One" tu,heheheeh.. Semoga dipermudahkan segalanya untukku..Ameeen..


Oooops, lupe plak. Dari kami berlima, dua dh selamat menjadi isteri orang (Ros n Nani). And Ros pun dh ade anak sorg. InsyaAllah Seha pun tak lame lagi akan menjadi isteri orang. Seh, aku doakan korg cepat2 kawen ek,hehehe.. Tinggal saya n Rose je. Rose pun cm ade hint2 je, cm malu2 je nk cerita,hahahahah... Takpe Rose, aku tggu ko dulu, then br aku,hahahah....

Mmmmmmh, rindu sungguh zaman2 belajar dulu.


Rase macam nk buat gathering la nnti.. Bulan 6 cm sesuai je..Nk kene updates on each other.

Dulu kan, kitorg pernah la berangan, nnti dh kawen n ade anak, kitorg nk buat gathering, so that2 anak2 kawan kitorg pun kenal each other.. Bile ek dapat buat tu,hehehe.. Ntah2 Ros dh anak tiga, saya baru nk kawen kot,hahahahah....

Heheheh..dah dah..merapu dh ni..jom layan gambar..


~~Alos n Nani~~



pandang sape tu????

sopan sehhh..


hihihihhihihi


us with bride n groom

till then

take off with love
illhamshiraz


No comments: