Monday, March 15, 2010

Cuti tapi kerja,....

Sape kate saya bercuti ngan bersenang lenang???

Sila tgk ye..... Sumer ni saya kene siap marking sebelum minggu depan...


Uwaaaaaaaaaa..banyaknye!!!!!...Terasa macam nk muhasabah diri pulak sebab ni sumer keje2 yang bertangguh. hihihihi..

Ingat lagi tak setiap kali cuti saya kate nk marking PEKA. Ha ni la Peka yang tak pernah habis bertanda tu. Cume kali ni saya betul2 berazam tuk siapkan.

Hurmmmm, hopefully mampu la siapkan. Tak boleh tangguh2 dah. Tak boleh dah cari excuse yg merepek semata2 nk sedapkan hati bile tak siap marking benda ni,hahahha..

Oh yeeee... tuk pertama kalinye saya keluarkan semua PEKA tu and letak atas meja. Semua tu semata2 nk bagi psychology efffect, konon2 hint kt diri sendiri.

"Sha pleasee ye, keje ko tu bertimbun lagi, cube berhenti kejap berbloging tu"

Hahahah,gelak la kalo nak, tapi memang dh smpai tahap cmni dh. Nmpak tak laptop saya kt tepi tu?? Saya saje2 je letak kertas2 tu atas laptop so that bile saya start je nk merapu melayan blog orang, saya tersedar la yang kerja saya pun banyak lagi tak siap. Lagipun nk on laptop pun kene la kuak2 sikit kertas2 tu, so nmpak la sikit kesedaran kan,hahahah..

Macam2 saya ni... Cikgu2 laen sumer rajin2 saya rase. Tiap malam buat keja. Tapi saya malam menjelma je, jarum panjang tunjuk je pukul 10, saya dh siap2 tutup lampu dh. Layan tv sampai tetido..hehehe.

Tak kuasa la saya nk bersusah payah buat kerja kt umah.. Ha lepas tu ambik ko...ni la hasilnye. Sumpah penat nk marking bende alah ni. Rase nk upah orang je. Nk bace tulisan budak pun satu hal. Juling bijik mate dibuatnye. Aishhhhhhhhh...

So, dengan ini saya isytiharkan, saya adalah seorang workaholic sepanjang cuti ni,hahahaahah..

Dan dengan ini, saya isytiharkan jugak, saya akan berehat di rumah je cuti ni.. (hihihi,duit takde sebenarnye..)

Baiklah..mari kite membaca novel dulu.

Dah masuk bulan Mac, tapi satu novel pun tak khatam lagi.

Cmne ni??? Konon berangan nk abiskan bace at least 2 novel tiap bulan.

Aishhhhhh, angan2 selalu tinggal kenangan.. Jalan2 kenangan,hahahahah..

Dahla..Nk sambung marking, n bace novel. Semangat ni!

Tapi jap g nk layan Bai borak plak..Mmmmhhh...

~~~~~~~Konfius


till then

Take off with love
illhamshiraz

p/s : Beb, ko nk marking kan tuk aku ke??? Rela ke nk marking banyak tu??? hihihhi...

p/s : Sekarang ni bile ade je semangat nk marking terus cepat2 off laptop. Kalo tak mmg wasalam la, memang sampai ke tahun depan tak siap kerja2 tu,heheeh..

p/s : nk keluar ke tak esok????? Macam Malasssss.....


2 comments:

Anonymous said...

tmpat kau marking tu byk sangat gangguan kau tau..

sebelah TV..depan laptop..blakang katil..mcm ne kau nak fokus..

g la mark kat meja luar tu..baru la kau leh siapkan dengan pantasnyaaa..

hahahaahhahaha

aku tolong marking??takde hal beb..janji upah..hahahaha :D

illhamshiraz said...

hahahaah...tapi ni la tempat terbaik aku..

petang tadi dh siap satu dh..another 5 to go..huhuuhuhhu