Monday, March 1, 2010

Kisah semut

Kembali ke sekolah.

Hari yang tenang dan saya memang nampak tenang pada luaran. Tapi hati saya sakit sangat. Tak tahu la kenapa.

Umpama tak boleh langsung melihat semut berjalan2 di atas meja saya macam tu la perasaan yang saya ada sekarang. Saya macam tak nak langsung melihat semut2 tu berjalan di sekeliling saya. Saya sakit hati sangat. Walaupun apa yang telah berlaku seperti benda kecil tapi hati saya memang masih terkilan. Saya bukan inginkan kata2 maaf, cuma saya mahukan kematangan bagi pihak di sana. Sungguh saya tak menyangka perkara seperti tu terjadi.

Mungkin salah saya tapi apalah saya ni, cuma manusia biasa. Saya bukan sempurna. Jadi kesalahan saya tu patut dimaafkan dan bukan disalah erti kan. Saya masih baru dan saya perlu dibimbing.

Tapi kadang2 semut2 yang di sekeliling juga membuatkan hati saya marah. Maaflah kalo saya berkasar. Kadang2 ia berlaku di masa dan tempat yang tidak sesuai. Saya memang manusia biasa tak mampu untuk mengawal segalanya.


Pagi ni saya datang ke sekolah dengan azam baru. Tapi macam sia2 je. Hati saya masih begini. Semakin banyak semut yang berjalan di sekeliling meja saya dan saya seakan susah untuk menerima kehadiran mereka di situ. Mereka tak bersalah cuma hati saya ini seakan menolak kehadiran mereka. Sampai bila saya mampu bertahan begini.


Baiklah. Saya akan nampak gembira dan menerima kehadiran semut tu pada luaran sahaja, tetapi dalamannye, BIARLAH RAHSIA.




p /s : Kenapa saya begini ??? Dulu saya tak begini.....Mmmmmmh..Masa telah mendewasakan kita

p /s : Rinduuuuuuu.............

1 comment:

Anonymous said...

Pening aku kisah semut kau ni..