Wednesday, March 10, 2010

sakit hati

Mmmmh,rasenye semalam dh cukup dh merapu. So arini nk cerita sikit pasal ape yg jadi kt saya arini. Eh eh sekarang ni tiap ari nk update ek,hehehehe..


MOOD = Sakit hati + marah

Ceritanye begini. Semalam saya ade kelas ngan satu kelas Form 5 ni. So semalam saya hanya bincang kertas ujian Februari aritu. And disebabkan dorg dh Form 5, saya dh start focus on Paper 2 n Paper 3. Lepas bincang semalam, saya ade pesan bvuat correction.

Okay, itu semalam.

Pagi ni saya ade kelas dengan dorg. Saya dh la sebelum kelas dorg dh berdugang ngan kelas Form 2. So mood memang kurang baik la. Tapi masa nk masuk kelas Form 5 saya ok je, takde pun rase nk marah ke ape.

Then, bile saya masuk je Lab, saya tengok wah wah hampir semua dok sebuk menyalin something sampai saya masuk Lab pun dorg tak perasan. Owwwhhh, ini memang nk kene ni.. Selalunye saya buat2 tak nampak je perangai dorg tu. Tapi yang hangin nye bile saya bercakap kt depan, sorg pun tak dengar sebab dorg dok sebok menyalin correction yang saya suruh buat semalam.

Saya ape lagi, dh ok terus nk marah la. Rase macma tunggul kayu je kt depan cakap sorg2. Ape kes???

Dengan penuh kemarahan, saya blah dari klas, terus keluar g Bilik Guru. Terkebil2 gak dorg mase tu. Then saya buat bodoh je duduk Bilik Guru buat keje saya sendiri.

Sakit hatiiii giler2. Bukanla banyak pun yang saya suruh buat tu, tapi masing2 macam berlagak giler. Dhla markah tak seberapa, kebanyakkan failed, tapi still takde rasa nk berubah. Saya dh penah la nk bagi ceramah bagai kt dorg tu, dh naik berbuih dh mulut ni bg ceramah, nk bg dorg sedar. Tapi in the end, dorg tetap macam tu. Rasa macam tak dihargai langsung la. Ishhhh..

Kesimpulannya, saya tak mengajar pun kelas tu arini. Saya biarkan je dorg.

Tapi macam biasela masih takde perubahan. Macam takde ape berlaku. Macam lagi suke bile cikgu tak mengajar. Adoiiiiiiiiiiii.. ape saya nk buat ni??? Ape pendekatan yang saya kene buat lagi ni??? Saya dh usaha macam2 dh, sampai sanggup nk korbankan masa saya tiap2 petang tuk Kelas Tambahan. Tapi dorg?????? Still cmtu,huhuhuhuh...

Tapi saya tak nafikan la, memang ade jugak yang datang mintak maaf, Tapi orang2 tu yang sama jugak, saya bukan marahkan mereka. Saya sakit hati dengan orang laen. Yang datang mintak maaf tu la penyejuk hati dari tahun lepas lagi. Kalo bukan sebab dorg, memang saya buat tak tau je kt kelas tu sekarang.

Mmmmmmmh, tak paham la budak2 zaman sekarang ni.


Okay... habis dh sesi luahan perasaan.

~End~

p/s : Tuk anak2 murid saya yang datang mintka maaf tadi tu, saya akan doakan korg dapat kejayaan yang cemerlang. Yang laen tu......ntahla..hati saya sakit

1 comment:

Anonymous said...

CIKGU FIZIK yang boleh tahan GARANG.. kahakhakahkahakhakha :D