Wednesday, March 17, 2010

Masak Lomak Cili Api




Mmmmmh... Nampak sedap tak????????????

Hihihhihi... Awal-awal dh bagi gambar makanan.. Memang meleleh air liur masing2 kan. Dhtu pasni mesti menggelupur carik udang masak lemak cili ap kani. hihihihhi..

Tu la hasil masakan saya harini...tetttttttttttt...

Tipu je.. hahahaahah.. Tu hasil masakan mak saya pagi tadi lepas anak dara die merengek nk makan masak lemak cili api udang ngan kacang.. (makan bertambah okay arini,hahaha..abisla diet mu Sha...)

Owhhhh..pelik???????

Hehehehe, even my mom pun pelik bile saya request nk makan ni. Yela, saya ni harap je orang negeri, tapi tekak sangat tak taste negeri okay. So bile request masakan asli negeri ni, memang agak pelik la. Selalunya saya la orang yang palik tak suke bile mak saya buat masak lemak cili api.

Oh, lupe...Orang negeri tak panggil Masak Lemak Cili Padi tau, we call it Masak Lomak Cili Api..Hahahahaha.. Baru original seyhh..

So disebabkan arini mak saya yg masak, baru la terasa seperti nk makan. Cube kalo saya sendiri yang masak. Mmmmmh, memang saya tak selera lgsg nk makan. Tak tau la kenapa, bile saya masak sendiri saya jadi macam taknak makan, padehal lapar giler ni. Kalo saya makan nnti pun mesti macam maen2, macam rase muak tengok lauk tu. Mmmmh, pelik kan saya ni.m Ke semua orang pun rase cmni????????


So, esok nk masak ape plak ek??


Tetibe tadi terasa macam nk makan Ayam Goreng Kunyit. Cehhh, jom google resipi,hehehhee..


Oh ye, sabtu ni dh janji ngan my mom nk try masak spaghetti soup plak. Sejak masak spaghetti manis kt Jepun aritu, saya terus tak berani nk try masak spaghetti lagi. hahahahaha..(itu sumer sejarah kan Bai, we're improving ourselves now,hahaha...)

Resipi dh ade, jap g nk g Jusco, memborong barang2 yang perlu,hehhe.. Cross finger, harap2 la menjadi nnti...hihihihihi


Esok ade tuition..MALASSSNyeeeeeeeeeeeee!!!!!!!!!!!!!........

p/s : everyone in my family is like suke giler Masak lemak Cili Api. The only one yg kurang sikit is me n Kak E.. So Bai, this is specially for u... Balik la rumah aku mggu ni beb,hahahahha, bley request kt mak aku,hehehe...

No comments: