Friday, March 12, 2010

11 March 2010

Mmmmmmh, mesti pelik kan kenapa aku marah2 semalam.

Ntahla, rase down giler2 sekarang ni. Rase macam nk quit je job ni. Macam nk berhenti, cari lelaki yang nk kawen ngan aku, yang mampu support aku, duduk rumah, masak, kemas rumah, jaga anak, and that's it. Itu la yg aku nk sekarang.

Tapi bile pikir2 balik, ishhhh, aku tak nak la cmtu. Penat je belajar bertahun2 sekali nk jadi housewife je. But if my husband mampu, then aku tak kesah kot.

Eh,tu sumer tipu je, semalam memang aku rase macam dh give up giler2. Rase nk tukar kerja terus je mase tu. Kalo tak dapat tukar kerja pun aku memang dh fikir nk tukar sekolah je. Tapi kalo tukar sekolah maybe bende yang same still terjadi kn. Hati aku sakit sangat!!.

Maybe outside aku nmpak cm okay, gelak2, tapi kt dalam kemarahan still tak reda lagi. And knowing that i can't find the 'sialan' yang buat keje kt keta aku tu, memang lagi membara la hati aku ni. Sory la kalo ayat tu memang agak harsh, tapi sape pun dalam keadaan aku sekarang ni memang rase sakit hati yang teramat sangat.


Tuk 'sialan' tu, terima kasih la sangat2 sebab toreh kereta aku dengan cantiknye. Terima kasih sekali lagi.

Kalo selama ni ko tak pernah tau macam mane nk tunjuk rase terima kasih ko tu kt aku yang begitulah jujur dan baik hati bersabar mase mengajar ko, mendidik ko jadi manusia bergune, ko buat aku cmtu, takpe, aku redha. Mungkin hari ni hari ko. Tapi aku doakan ko dapat balasan yang setimpal dengan apa yang ko dh lakukan. Memang aku doakan ko takkan senang dunia akhirat.

Kalo la ko buat semua tu sebab berdendam ngan aku, ape hal nk toreh2 kereta aku??? Mehla datang sini depan2 dengan aku. Ko igt ko toreh kereta aku tu, kereta tu boleh melawan??? Kalo berani datang depan2 la. Memang pengecut!!!!! Setakat buat kt kereta ape kes??

Ishhh, sungguh la, kalo aku dapat tau sape yg buat kerja kt kereta aku tu, memang aku rase nk pijak2 je kot. Sia2 je mak bapak ko bagi ko makan, hantar ko pergi sekolah, suruh jadi orang, tapi ko kt sekolah, jadi HANTU!!! Memang dh dasar hantu, sampai ke besar la perangai cmtu. Lame2 jadi penyangak, penyamun. Umur baru belasan tahun dh pandai buat cmtu. Takde rasa takut langsung. Tak yah la nk takut kt cikgu2 kt sekolah. Kt Allah pun ko tak takut. Sebab tu la Malaysia ni jadi cmni sekarang. Anak2 muda telampau dimanjakan. SPOILT!!!!!

Maafla, blog ni hari ini memang berunsur kemarahan. Tak suke baca g jauh2 okay.


Sesungguhnya, menjadi seorang cikgu memang sangat banyak cabaran. Kite menegur umpama seorang mak yang marahkan anaknye, tapi selalu disalah anggap dan menjadi dendam bagi students kite. Kadang tak paham kenapa dorg nk berdendam.

And kes yg semalam ni, hati saya berat mengatakan 'sialan' yang membuat kerja ni budak Menengah Rendah maybe Form 2, kelas hujung sekali sebab semalam aku memang ade kelas Math ngan dorg. And memang semalam aku ade marah, sekadar menegur sebab dorg tu asyik mencarut2 dan memburukkan mak budak2 lain dalam kelas tu. Salah ke aku menegur? Tapi bile kite menegur ni la hasil die. Tak pasal2 kereta aku plak jadi mangsa.

Kalo nk dibandingkan, last year aku lagi banyak marah budak dari tahun ni. BUdak2 Form 5 tahun ni, tahun lepas aku ajar dorg Math, hari2 dorg tebalkan telinga dengar bebelan aku ni. Sape je yg tak pernah kena. Tapi dorg okay je, takde simpan2 dendam, kalo aku marah arini, esok jmpe kt mane boleh je tegur aku balik. Tapi budak2 menengah rendah ni akal tak cukup lagi, nk berdendam tak tentu pasal.

Takpe la, aku redha n pasrah giler skang ni. Kalo ko rase nk toreh kereta aku tu ko puas hati, toreh la lagi. Takpe. Pastu ko tunggu la balasan die nnti. Aku malas dh nk cakap banyak. Ko tu muda lagi, belum mengenal dunia. Sekarang ni memang ko rase enjoy giler ni bile dapat toreh kereta aku, takpe, tggu la masa ko satu hari nnti. Masa tu nnti baru la ko igt balik ape yg ko dh buat dulu. Selagi ko tak mintak maaf depan2 dengan aku, aku takkan maafkan ko sampai bile2.

Bukan la kau ni jahat giler sampai tak nak maafkan ko, cume aku tak boleh terima ape yg ko dh buat ni. Kalo ko marah, datang depan2 cakap ngan aku. Tapi bile ko buat cmni, aku jadi confius sebab asyik memikirkan ape kesalahan aku sampai ko marah n berdendam kt aku sampai sanggup buat cmtu.


Sekali lagi terima kasih


~END~

No comments: