Sunday, January 24, 2010

Perspective

I love my family. They are like a bunch of people which support us in every single decision we've made. A very good decision indeed.

So far saya sangat happy sebab my family mmg sangat supportive giler bile sampai bab2 holiday ni. Even this morning we've came out with this discussion "where to go next??".. They even suggest lagi tempat2 yg kitorg kene pergi.heh..How cool is that?? And yang bestnye, dorg ade perspektif yang sangat best, even my mum too.. They are like....."korg time ni la nk g jalan2 merata dunia, nnti dh kawen susah,time muda2 cmni la nk pegi." Bagus kan mereka. Memang saya suke mereka semua. Tak kesah anak masing2 menghabiskan duit berjalan merata dunia,heh..

And yes, kitorg dh plan tuk this year punye holiday.. Tak sabar giler okay,heh..

Kadang2 ade jugak orang yang bertanya

"Sha, berapa ribu budget g holiday ni???" or
"Sha, tak sayang ke duit g holiday mahal2???" or
"Sha, bestnye g jalan2, family Sha tak kesah ke???" or
"Sha tak rase rugi ke habiskan duit beribu2 g holiday??? tak simpan duit tuk kawen ke??"

Hehehehe...saya dah masak dengan soalan2 cmtu. Saya tak rase rugi pun menghabiskan duit pergi berjalan sane sini. Saya jenis yang simple, kalo saya nak saya nak jugak, so pasal duit tu lelap mate je la sbb prinsip saya senang, "Duit boleh dicari, tapi penglaman tak.." And saya agak bersyukur sebab ade family yang memang sangat supportive dengan hobby saya nih.. Even dorg menggalakkan saya n cousins2 saya pergi berjalan merata dunia sementara muda ni..Best kan family saya,heehe..

Tapi saya paham jugak,kadang2 ade antara mereka yang ade minat nk g berjalan tgk tempat baru, tapi ade komitmen laen, Contohnye sebab nk simpan duit tuk kawen. Mmmmh, yang tu susah nk cakap la, bende ni ikut orang jugak. As myself buat mase ni saya mmg belum terpikir nak kawen, (buat masa sekarang la sbb masih belum bertemu The One tu, tapi kalo dalam mase terdekat terjumpa, saya tak kesah pun kalo nk berkahwin,hehehhe...) Lagipun sbb saya rase impian saya masih banyak lagi yang belum tercapai. Saya mmg berimpian nk pergi menjelajah at least 10 countries before i turn 30.(gune duit titik peluh sendri, holiday disponsor mak n ayah itu tak dikira okay,heheeheh) InsyaAllah.. and alhamdulillah so far dh pergi satu country and yes another 2 countries awaits me this year..Yeayyy!!!!!!

Kesimpulannya, kalo korg rase bende tu boleh bg kepuasan tuk korg, ape salahnye kite spend skit tuk rase kepuasan itu, yang mungkin tak semua org bley dapat. Kalo ade peluang ape salahnye kan. Berjalan melihat negara laen and tempat2 baru adalah satu perkara yang tak merugikan. And yes it does cost us a lot of money, but it worth it. Kepuasan tu tak same dengan kepuasan pergi bershopping berhabis beribu riban.hehehe. Mungkin saya dah dididik dari kecik camni kot. Family saya mmg jenis suke berjalan,hehe.


Senang cite, laen orang laen perspektifnye..


till then

take off with love
illhamshiraz


ps : Jauh berjalan luas pemandangan....

1 comment:

Anonymous said...

i loike!!

jauh perjalanan luas permandangan :D

jangan tak jadi pegi mana2 mmg aku merajuk setahun!!huhu