Wednesday, January 27, 2010

it's not a methapore

Hehe..

Semalam hanya methapore angan2 saya. Saya tak mendapat hari yang baik pun semalam. Bukan tak baik macam tak baik sangat, cume saya imagine hari yang lebih baik terutamanya mase kelas Tingkatan 2 tu.

Memang semalam agak menguji kesabaran. Sebelum masuk kelas tu rupenye ade pergaduhan, yang Melayu bergaduh dengan yang Cina. Jadinya masa kelas saya pun dorg masih ala2 tak puas hati and sebok jeling menjeling.

Kesnya tak besar pun, Buku Rekod Pengesanan Pelajar kelas tu hilang pagi tu dan yang kelakarnya saki baki buku tu (dikoyakkan oleh mereka2 ni) Cikgu Disiplin yang jmpe. Ape lagi terus jadi kes besar la. Korek2 punye korek cerita sampai bawak kt GPK HEM, rupenye dalam buku tu ade tercatat nama2 pelajar Cina yang ponteng kelas BI pagi tu. So maybe sebab dorg nk ilangkan bukti yang dorg ni ponteng la kononnya, dorg curi buku tu dari ketua kelas n koyakkan or maybe bakar. Sebab dekat belakang kelas dorg ade kesan kertas terbakar.

So begitu la ceritanya. Saya plak masa tu memang dh malas dh nk menjerit bagai, so saya cume ajar n panggil mereka2 yang nk belajar duduk depan. Yang lain saya tak mampu nk handle dah.

Yang lawaknya, dalam hati saya tak henti2 berdoa jangan la dorg bergaduh masa kelas saya. Kalo nk bergaduh, bertumbuk pun biarla lepas saya keluar dari kelas tu,heheeh..

Luckily, dorg tak bergaduh masa saya ade dalam kelas..Alhamdulillah.


Tapi ade seorang pelajar lelaki dalam kelas tu berani sungguh, siap bertanya lagi dekat saya "Cikgu ni dulu askar ke???" hahahaahah.. Ape jenis soalan la budak2 ni tanye kan. Tak nampak ke saya ni muda belia lagi, macam mane nk jadi askar pastu nk jadi cikgu??? Nak jadi cikgu ni pun belajar bertahun2..heheh. Pas tu saya tanye budak tu balik, " Saya macam askar ke??" Nak tau jawapannye???? ..... " Ha a la, cikgu ni macam askar, suara kuat macam askar buat perbarisan tu..hehe" Saya lepas dengar jawapan die terus gelak tak henti2, terasa kelakar sungguh, macam jujur sangat ayat budak tu. Mungkin betul kot, suara saya ni pitch memang tinggi skit, lagi2 kalo saya jerit,hehe..

Ape ape je la. Ini blog saya, saya menceritakan pengalaman seharian saya,heeheheh..


till then

take off with love
illhamshiraz


ps : Hari ni lega skit, takde kelas dengan mereka.

ps : Hari ni ade Pot Luck kt sekolah. Saya masak sambal ayam,hihihi.. Belum pukul 10, sambal saya dah habis, laku betul!!!..

No comments: