Saturday, January 16, 2010

10 things

1. Coffee
The most important one in my life..Saya mungkin tak bley survive without coffee..I know it's not good but i need the caffeine to keep me in track every single day. But sekarang ni okay la,my coffee intake everyday dh semakin decrease.hehe.Kene try reduce slowly.

2. Banana
I hate banana itself. But saya makan semua yang bersekutu dengan pisang. Contohnye kek pisang, apam pisang, banana smothies.Kesimpulannye semua la,i just can't take the pisang itself. I hate it taste kalo tak campur pape..hehhehe..Weird kan

3. Koew teow
I am a big fan of Koew Teow,especially Char Koew Teow.And since saya tak makan Mee and not a big fan of Bihun, so i'll opt for koew teow. Spaghetti pun saya suke jugak,heheeh..Saya dh banyak hunt Char Koew teow yg best2 kt Malaysia ni,heheeh..And Doli is the best one!

4. Pedas
Saya tak suke makanan yang pedas sebab perut saya jenis yang manje tak tahan,heheeh.. So saya memang prefer Sup daripada Masak Lemak Cili Padi.. Tak original N9 saya nih.. Tapi saya suka jugak sambal asalkan tak pedas. Kalo pedas g letak jauh jauh saya tak makan,heheeh.

5. Kinder Bueno
It's like my favourite chocolate now..Since saya tak suke chocolate yg ade caramel filling so this is the one that suits me. And yes i love chocolate yg ade nuts or wafer, not just 100% chocolate. Saya tak suke.

6. Sidney Sheldon
My everytime favourite writer..I love all his books.And dah habis baca semua rasenye and tgh start collecting all his books(dulu bace maen pinjam pinjam je,hehehe)..Sangat sangat best bc novel2 die.heheh..

7. Perfume
Is a must thing for me everyday,hehehe.. My favourite is Kenzo Flower, Dior Forever and Ever and now i'm stuck with Moschino Glamorous..sangat sangat suke,hehehe.. Hadiah yang paling safe kalo nk bagi kt saya adalah perfume! Just saya tak boleh tolerate Be Delicious or any fruity scent..Boleh migraine saya nanti.heheheheeh.

8. Milo
I didn't drinkMilo ever since "kejadian matrix " dulu.. Saya tak boleh dh nk minum Milo especially yg kotak. And kalo tak silap lepas kejadian ni la saya beralih arah ke coffee since saya dh tak boleh nk terima Milo.heheheh.Tapi kadang teringin jugak bile tgk orang minum Milo but perasaan mual tu tak boleh nk buang la..hehe..

9. Milk
Ye saya tak minum susu lagi lagi kalo susu tepung...Eeeeewwwwwww!!!.. Tu satu lg bende yang bleh buat saya muntah. Saya cume minum susu HL itupun lepas dinasihatkan oleh doctor masa saya sakit dulu. Kalo tak terpaksa tak minum kot and sekarang saya kene minum susu HL seminggu sekali tu cover my calcium intake and my own antibody..Kan saya dah cakap badan saya fragile cepat sakit.heheheeh

10. Neutrogena
This is like my teman setia for all this years. I've been using Neutrogena Cleanser since saya sekolah menengah okay!!.. Lama gilak kan,hahahahaahah... Saya pernah gak try product laen, but tak sesuai. Setakat ni Neutrogena la yg paling sesuai.. nak kate bg muke saya putih tak jugak tapi cleansing effect die yang sangat sesuai ngan kulit saya ni..Thank u Neutrogena!!


So ini la serba sedikit tentang diri saya. Ade kawan2 yang pernah tegur kate saya ni pelik tapi nk buat cmne kan. Tiap orang berbeza kan, so this is me.. Tapi saya tak la rase saya weird sangat sbb saya rase ade org lain yg lagi weird dr saya. heheeheh.. yg weird pun maybe part yg pisang tu kot.hahahahahahah...



till then

take off with love
illhamshiraz

No comments: