Sunday, January 10, 2010

Wondering lol...

Masa sy drive balik dr Giant tadi,saya ternampak la 3 org prempuan pkai baju batik sekolah tgh jalan kaki..Smbl tunggu traffic light yg merah lg mase tu saya perhatikan la sorg2..

Yang jalan depan sekali jenis yang agak skema skit (wearing tuding hitam, pin tdung cantik, pakai kasut hitam ngan stokin lagi)

Belakang die jenis yang sempoi2 je (pakai tudung hitam jugak, tudung tak pin, still wearing kasut hitam but without socks)

Yang paling belakang memang yg paling otai ( pakai tudung putih, tudung selempang je, and pakai selipar)

So bile terpandang dorg ni saya pun terigt la zaman2 saya sekolah dulu..Tetibe saya terpikir saya mungkin ddk dalam kategori yang mane mase saya sekolah dulu..Lagi2 kalo g outing ngan baju batik marron tu...( Dorg pun tadi pkai bj batik maroon,tapi mungkin sekolah yg laen kot,hehehehe)

Kalo ikutkan mase zaman saya sekolah dulu saya termasuk dalam kategori nakal kot.. Saya ngan kwan2 mmg jenis yg suke mencuba sumer bende2 baru..Cakap je la ape yang saya tak penah try mase tu..Fly asrama, fly sekolah, ishhhh macam2 lagik...And bukan takat tu banyak lagi sebenarnye...Tapi saya bkn jenis buli2 junior,saya lebih pada diri sendiri,junior saya tak peduli walaupun kadang2 ade yang kurang ajar..Yang kurang ajar sumer saya pass kt kawan2 saya,dorg yang settlekan, saya buat tak tau je..

Mase sekolah mmg banyak sangat pengalaman..Mase Form 3 saya nk mule berjinak2 fly asrama,muahahaahahahah..Jahat kan,hihihihi...Tapi mase ni fly asrama masa weekend je la,lagi2 mase ni ade geng yang same kepala lagi menjadi perangai saya tu..Mase ni kalo tak salah saya baik ngan Kak Khair,kalo weekend je mule la kitorg hilang,lepas je inspection dorm pagi2 terusla memulakan langkah..Paling lambat pun pas prep pagi ari Sabtu...Tapi alhamdulillah saya tak pernah la kantoi sepanjang tahun tu even kadang2 dh nak kantoi tapi pandai giler cover line,hihhihihi..

Bile masuk Form 4,mmg tak dapat dibendung dh...Muke saya n kawan2 mmg dh masuk dalam senarai wanted n blacklist cikgu2 and bile saya dapat masuk first class tuk LK ramai ckgu tak puas hati,cmtu jugak kwn2 saya yg lain..Mane yg dapat masuk kelas Bio mmg kene pandang serong la ngan cikgu2...Kitorg kan wanted...

Tapi mase Form 4 ade satu kes besar terjadi..Kawan2 saya ditangkap sbb fly beramai2 mase weekend..Yang kelakarnye fly bukan g mane pun,fly g balik rumah kawan saya dkt Bangi sbb kebetulan parents die takde rumah mase tu..Mmg jadi kes hangat la..Yang saya plak mmg sepatutnya terlibat sekali sbb saya pun mmg plan nk join tapi last minute saya blk umah sbb nk renewed Pasport ( nk g London mase tu) So terselamat la saya..Yang puakanye bley plak cikgu2 tak percaya yang saya tak join..Mati2 warden kate saya join sekali...tapi disedabkan HEM mase tu kenal saya,die yg pertahankan cakap saya baik mase tu..hihhihihii...


Mmg macam2 kenangan la mase sekolah dulu...



Kesimpulannya, saya mungkin budak yang tengah tu kot..Saya tak la otai snagat macam budak yang last tu,saya sempoi je..Still pkai bj batik,tapi kurang skema skit dr budak yg first tu,hehehehehe....


Tetapiiii...saya mmg suke melawan peraturan masa sekolah!! Itu adalah saya....hehehehe



Anda plak cmne?????



ni la gambar sekolah kebanggaanku..Sekolah yg byk mengajar erti kehidupan dkt saya...dan kawan2 yang sangat best!!

Rindu tempat ni..Dulu kat sini pagi2 ade makcik jual kuih..Kuih sumer sedap2..Agak2 ade lg tak skang????


till then

take off with love
illhamshiraz



ps : skang saya plak dh jadi cikgu..Kadang2 mcm wondering cmne seorg yg perangai cmni bley jadi cikgu,hahahahahah

ps : Dan saya juga seorang warden tahun ni,heheheeh...Saya mmg sentiasa tak suke perkataan warden dari zaman sekolah lagi,kenapa saya plak ade gelaran tu skang!!!....Arghhhhhhhhhhh!

ps : Tgh plan on something ni..Kenapa bln Februari byk sangat holiday ni??? Mmmmmh....arap2 keewangan mengizinkan..Nak sangat g wedding NANI!!.





No comments: