Tuesday, August 17, 2010

Pulang cepat, please..

Semalam sambil jalan2 melawat blog orang, aku pun masuk la blog Zahiril Adzim

Sape tak kenal die? Pelakon popular yang aku mula2 kenal masa tengok cerita kami kt 8tv dulu. Lepas tu kalo tak salah, berlakon plak dalam drama Merah Putih kt tv3 and banyak lagi la. Tapi yang pastinya dia lebih banyak bergiat dalam teater. yang tu aku mmg tak berapa tau sebab aku bukan la orang teater.

Actually aku dh lama follow blog die, and aku suke cara die menulis blog. Sangat jujur.

And dalam banyak2 post die, entry die yang semalam memang membuat hati aku cair.

Puisi yang die tulis memang meaningful, mendalam sangat2..heheheeh.. Tibe2 lepas baca tu menjadi jiwang karat sekejap,hahahah..

Kalo la kau ade ability and talent tuk menulis sebaik tu, aku memang bersyukur sangat.

Selalunya aku ade banyak idea,end up aku selalu tulis merapu and ayat aku jangan cakap la, memang tak tersusun langsung. Aku selalu tak dapat nk luahk atau tulis apa yang aku rasa dalam bentuk ayat2 yang indah.

Actually ayat yang indah tu bukan semestinya ayat yang berbunga2, cukup la sekadar ayat yang simple yang dapat menyampaikan semua bende yang kita nk sampaikan dalam keadaan yang penuh maksud. Cmtu la lebeh kurang.


Ape pun, sila la bukak link ni and baca Itu Ada Jawabnya. Aku tak tau la nk klasifikasi sebagai puisi ke ape, tapi memang sangat best. SERIUS!!!!!


ps : Kalo la Mr Lego bg puisi cmni kt aku. Maunye aku menangis bercucuran airmata,hahahahaah.. Sangat touching okay!

No comments: