Thursday, August 19, 2010

"Menu berbuka"

Salam.

Arini dh hari ke-9 umat Islam berpuasa. So kalo tgk blog2 orang lain, ,masing2 dh sebok post entry pasal makanan tuk berbuka. And yg bestnye sebab ade resipi sekali and kalo rajin boleh je nk cuba kan.

Since sekarang ni aku berpuasa sebagai orang bujang, nak tak nak aku kena la masak sikit tuk berbuka. Bukan la nk masak lauk yg gah-gah macam Nasi Beriani ke, Nasi tomato ke, Ayam rendang ke (tu pun ko nk kate gah ke??) cukupla setakat yg simple2 yang boleh kenyangkan perut aku ngan housemate2 aku.

Aku memang kureng sikit bab masak2 ni, tapi sekarang ni aku memang tak boleh nk beli makanan kt Pasar Ramadhan tu, tekak aku tak boleh nk terima la. Kadang2 nampak je sedap, tapi bila rase, ya ampun. Aku yg tak tau masak ni pun kalo disuruh amsak tak horor cmtu sangat aku rasa. And tu tak masuk lagi yang kes aku kene cirit birit sebab beli makanan kt pasar ramadahan tu. Haiishhhh, cukup la. Tobat dh aku.

So sekarang ni tiap ari aku akan masak sendiri. masak simple2. And resipi pun aku cari sesimple yg mungkin. Yg remeh2 aku memang tak kan try la. Mana taknya, baliks ekolah aku pulun tido dulu, dekat pukul 6 baru nk kelam kabut bangun, takde maknenya aku nk masak susah2. Masak style campak2 cukupla.hehehe.

Semalam aku buat koew teow goreng je. Pemalas, I know, haahahahah.. And sahur pun koew toew goreng jugak. Pemalas lagi sekali, hahahaha..

Okay, arini aku memang nk proper masak.

Dalam mind, aku macam nk masak Sambal Telur Puyuh. Hahahahah,ambik ko, simple konon. Pastu mcm nk buat sup sayur. And since tepung kastard banyak lagi, macam nk buat Puding Kastard la plak tuk desert,hihihihi..


Over sangat ke menu aku arini??????

No comments: