Wednesday, August 25, 2010

Last weekend

Mmmmh, lame betul tak mengupdate ape-ape kt blog ni. Ari-ari bukak blog ni sebab nk tgk traffic and then baca blog orang lain. Name nk mengupdate blog sendiri, takdenye.


Well, takde interesting story pun.


Last Saturday ade kenduri berbuka puasa kt rumah aku. Macam biasala, setiap tahun pun macam tu. Alhamdulillah, everything went well. lauk cukup, sedap rase (thanks to Dila sebagai tester tak bertauliah,hehehe)selection of food and kuih pun marvellous. And Kebab Melawati yang sangat banyak sampai airini pun tak habis makan,hihhi.


Actually ade gak orang yang bertanya, kenapa setiap tahun buat kenduri buka puasa tu. Dalam family aku bende ni dh jadi macam tradition. Aku pun tak tau kenapa and sejak bila. Tapi seingat aku, dari aku sekolah rendah family aku dh buat. Kitorg panggil orang kampung datang buka puasa and buat khatam quran sekali. Then barula terawih sama-sama. And secara tak sedar, bende ni la yang kitorg dok tunggu-tunggu setiap tahun. Rasa excited je bila nk masak, n kemas-kemas rumah and yang paling penting,bila kena keluar and lap pinggan mangkuk.hihihih. (tu kerja tak bertauliah kami tu). Tapi memang sumpah fun sebab semua berkumpul. Rasa macam Pre-Aidilfitri celebration..chewahhhh....


So, bila dh settle kenduri tu, baru pikir pasal raya. Sekejap je kan dh 14 hari kita berpuasa. Haishhhh, duit raya macam kene potong je tahun ni...hahahah..tetibe je...


Okayla. Just a simple updates from me. Sebenarnye aku tengah mengantuk tahap giler ni. Tanda Paper Trial mana tak mengantuk. Rasa macam nk letak tilam n bantal je kt lab ni. Dhla kt luar tu panas, lagi terasa la mengantuk ni. Takpe-takpe, lima minit lagi balik, so bley tido puas-puas,hihihi...


Eh, berbuka ape arini????


Dari last week dok teringin nk makan murtabak Singapore yang macam kt Kg Majidee JB tu. Tapi tak jumpe plak yang macam tu. Kalo kt Seremban, nama je murtabak singapore, tgk rupe pun dh reject awal2. Haishhhhh.. Takpela, ptg ni nk usaha g Segamat. hopefully ade yg menepati citarasa ku ni..


Tahun ni aku belum ade favourite food lagi. Tapi macam tahun-tahun lepas jugak, aku setiap hari kene ade air soya. Yang tu jangan cakap la, bulan tak puasa pun hari-hari aku minum air soya.hihihi. Tapi favourite food belum jmpe lagi.Macam tahun lepas, setiap hari aku nk makan dadih n kuih sagu mata ikan. Tahun ni, kuih sagu mata ikan tu pun aku tak lalu nk makan.


Tapi tadi tgk blog PD, ternampak plak kuih kaswi.

Alamak, terliur la plak. Nampak macam sedap jeeeeeeeee



Mak ngah nk kuih kaswi sedulang pleaseeeeeeeeee!



till then

take off with love
illhamshiraz

No comments: