Friday, July 9, 2010

Tembak Menembak

Adoiiiii... Bahu ku sakit. Pinggang pun sakit. Ni semua gara2 sebab pergi join menembak semalam.

Btw, it was fun. Seriusly. Everyone should try menembak at least once in their lifetime. Memang best. Tapi kalo tak kene cara mmg sakit badan wehh.

Actually, aku malas nk join, tapi sebab nk tunjuk sifat seorang cikgu yang berdedikasi, aku join gak la aktiviti menembak bile dorg buat pertandingan menembak tuk guru-guru pengiring n staf.

Masa pelarasan, sorg kawan aku ni dh siap2 adjust senapang aku tu bg "L". Tu istilah dorg la, atau kate mudah jarak paling jauh bley kite tembak. So mase pelarasan tu, berjaya gak la aku hit satu piring. Bangga weh. First try dh kene target, bukan dekat2 target tu, nun jauh di sana. Lupe plak nk tanye bape jauh target tu.hehheheh

Tapi masa pertandingan, nasib aku mmg tak baik. Satu group ade 5 org, dalam group aku je ade 4 cikgu, sorg je Mejar. Memang kirim salam je la kalo nk menang. Group lain tu, berlambak Jurulatih, memang dorg sapu bersih la.

Macam aku cakap tadi, masa pertandingan aku lupe nk adjust bg "L". Pastu aku punye pengasuh tu bagi guide salah. Tu yg menghasilkan sakit2 kt badan ni. Memang satu piring pun tak jatuh. Takpela it's okay. suka-suka je but it was a good try actually,hehehe.

Tapi ape yang aku nampak, perkhemahan ni tak berapa strict, lagi2 unit aku. And aku mmg respect gak la staf2 yang iring kitaorg. Takde yang gatal2 and denda2 budak. Especially Kapten yang handle kitorg tu. Memang cool habis, relax je die. Tgk unit lain, asyik mendenda budak je. Bukan denda sebab ape pun, sebab suke-suke. Memang tak patut plak aku rase.

Tapi biase la, stafnye sumer laki, yg student2 prempuan ni macam biasa la, gedik2 macam puaka. Meluat aku tgk. Student aku ade gak yg gedik2 puaka tu, tapi aku kan style diam je, tapi sekali aku marah, mmg terus terdiam gak la dorg, ngan staf2 tu skali terdiam, ambik ko, menggatal lagi.

Ape pun, aku mmg suke kerja2 cmni. Kerja2 iring mengiring budak ni. Best la jugak. Dapat experience baru. So, next year tak tau la lagi dapat join ke tak kan. Kalo aku pindah, memang tak la kan,heehehe..


Gambar memang takde, sebab aku tak bawak langsung camera. Kitorg mmg dh diberi advice awal2 supaya tak membawa barang2 berharga sebab mmg ade potensi nk dicuri. Even duit pun aku bawak 5o ringgit je. Kalo ade gambar2 dr ckgu2 laen nnti aku upload kan ye.

Okayla. nk tido. Gud night

till then

take off with love
illhamshiraz

No comments: