Tuesday, July 20, 2010

PENAT!

Ya Allah, penatnye hari ni.

Serius aku rasa penat sangat. Dengan kelas yang berderet 8 waktu, aku tak sanggup okay.

Dari pukul 7.40 pagi tadi aku mengajar tanpa henti sampai la sekarang ni pukul 1.20. Macam-macam kelas aku masuk, dari kelas pandai sampai la kelas paling last sekali. Dengan perangai budak-budak yang bermacam-macam, memang menguji kesabaran aku.

Kalo ikut hati ngan penat,memang aku nk marah je. Tapi bila memikirkan yang bila marah aku jadi lagi penat, so aku diamkan je la. Tahun kedua aku mengajar ni aku dh jadi macam malas nk marah. Sebab marah tu satu aktiviti yang sangat memenatkan. Dahla aku memang sedia ada penat.


Tu satu hal la. Dahla dengan kelas banyak ari ni, pagi-pagi buta tadi dah ada orang bagi kerja plak kt aku. dahtu bising-bising suruh au buat arini jugak. Hello, aku 8 waktu okay arini. kalo aku goyang kaki je arini tak pe la, boleh la aku buat, ni aku nk makan pun tak sempat, ko nk pressure aku plak.


Memang buat aku sakit hati betul la. Ingat aku takde kerja laen ke???? aku ni dh la 26 waktu seminggu, dh maksimum dh tu, dengan relief lagi, kelas petang lagi, boleh tak paham yang aku ni pun banyak kerja, dengan mengajar kelas peksa lagi. Hissssssshhhhh..



GERAMMMMMMMMMM!!!!!!



Aku memang rasa geram betul la. Nape tak suruh orang lain je. Kan ramai lagi orang lain. Dah tu siap nk suruh aku stay back petang ni suruh aku buat kerja tu. banyak cantik. Eh, aku pun ade hal la nk kene settle kan. Kalo ko free, ko buat je la. Jangan la nk tunggu orang lain buat, aku rasa kalo ko buat dari minggu lepas dh siap dh agaknye. Ni tak, nak mengharap orang lain jugak.

Benci okay!


Kalo ikut timbang rasa and tanggung jawab, memang la aku nk buat, tapi dalam keadaan cmni, memang tak ah.


Aku nk buat tak tahu je. BOLEH TAKK???????


aku dh MALAS, dh PENAT.


Sila paham okay!


Take note please.

No comments: