Wednesday, July 14, 2010

'SINGLE'

Okay. Sekarang ni aku sangat selesa dengan status 'SINGLE' yang aku ade ni. Aku tak payah nk susah-susah pikir pasal orang laen, tak payah susah-susah nk jaga hati orang laen, sebab aku cume jaga diri aku sendiri je. After years being in a complicated relationship, i felt blessed being a single again.

Tapi aku mengaku la semua tu bukan senang beb. Susah jugak la nk adapt dengan persekitaran baru. Luckily i had cousins and friends by my side.

Tapi baru je aku nk membiasakan diri dengan keadaan 'SINGLE' ni, datang plak satu masalah baru.

There's this one guy. Aku tak salahkan die. Aku hormat keputusan die. Tapi bile die melibatkan orang lain dalam hal peribadi die yang dalam masa sama melibatkan aku, aku jadi marah okay. Memang aku kawan baik ngan die sebelum ni. Aku tak nafikan die memang banyak tolong aku, Die dh banyak giler tolong coverkan aku,memang tak terbalas la ape yang die dh buat tu. Tapi ape yang die buat sekarang memang au tak boleh terima. Aku tak paham kenapa die kene bgtau orang lain pasal hal kitorg ni. Aku tak kesah kalo die bgtau orang yang rapat ngan aku sebab nk tanye pendapat. Tapi kenapa kene cerita dkt orang lain yang takde kene mengena ngan aku.


So sekarang ni, aku yang malu. Aku yang nk kene hadap semua bende ni. Die???????


Ntahla, lelaki ni asyik nk menyusahkan orang je. Tak pernah la ade yang nk menyenangkan hidup aku. Sorang mcmni, sorg lg macam tu. macam-macam hal. Tak boleh tolerate betul aku la.


Aku tak marah ko nk suke aku. Aku pun respect jugak sebab ko berani terus terang. Tapi yang nk kene cerita kt orang laen tu ape kesss??? Ko kan lelaki, ko settle la masalah ko sendiri. Yang ko nk pegi tanya-tanya pendapat orang lain tu ape hal??? Ape nasihat yang ko dapat?? Cube cakap sikit. Berkesan ke nasihat-nasihat orang lain tu kt ko??? ko nampak ke aku ni dh berubah hati?? TAK PUN KANN!!!!


So pengajaran hari ini. Tak perlu la nk nasihat-nasihat orang okay. Ko lelaki, so ko settle la masalah ko sendiri.


Yang penting, aku memang agak marah sekarang and jangan sampai aku meluat kt ko sudah la. Kalo dh tahap tu, memang tak dapat tolong la. MAAF YE!

2 comments:

Anonymous said...

ada org suka salah..takde org suka pun salah..hahahah!!

chill chill sudeyy..

ala biasa la tu.. lelaki ke perempuan ke sama je..masing2 perlukan org utk bercerita dan tanya pendapat..bukan diaorg nak dengar sangat pun pendapat tu..setakat nak sedapkan hati je..

tapi too bad la kalau dah smpai membuatkan kau lebih berasa jauh hati kat dia..:P

illhamshiraz said...

heheheh.. tu la pasal.. Ish,susah btl la life cmni.

Maybe bcoz myself kot. U know la kan,being me i don't simply story masalah kt orang, melainkan org yg btl2 aku percaya.

So dh minus one mark kt situ dh.

heheheheheheh