Tuesday, December 22, 2009

Notes

Well, tuk pertama kali sepanjang cuti ni, baru la hari ni saya memanfaatkan cuti saya ni tuk perkara berfaedah..Mmg selama ni saya buat perkara berfaedah,tiap2 hari saya online tgk facebook n blog,tu dh cukup berfaedah dh tu kn,hehehehe...Tapi hari ni bersemangat nk buat kerja berfaedah yang mmg saya ptt buat sejak dr awal cuti aritu lagi,hehehe..

Kalo sblm ni saya online 24 jam sambil tutup bukak facebook n blog, arini saya mula sedar diri nk cari nota n exercises tuk P&P saya nnti,dhla tahun depan nk mengajar Form 5..Ya Ampun, tetibe rase gerun plak,mcm tak ready je nk ajar Form 5,ilmu di dada pun tak cukup banyak lagi..Tapi tu la bkn sedar diri pun nk buka buku revise pape ke,ni tak siang mlm mengadap internet tapi masih dikira berfaedah selagi dianggap hiburan untuk diri sendri,heeheheh...

Ishhhh,saya ni mmg la..Tak tau la cmne bley jadi cikgu..Tak skema mcm cikgu2 yang laen..Agaknye cikgu2 laen bile dapat cuti sebulan ni mesti dh mcm prepare tuk mengajar tahun depan kan..Tapi saya tetap leka bergembira n bersuka ria lagi,umpama makan gaji free saja2 sebulan ni...Sukenye hidup yang macam ni,hehehehe...kalo tiap2 bln cmni kn best!! Ujung taun bley g Swiss,heh takde kene mengena okay..itu adalah random saje..Swiss umpama di hati, n masih berangan nk ke sana nnti...

So tadi bermula la kerja2 download nota yang tak seberapa tu.Saya agak malas nk taip nota sendri okay..Kalo nak taip blog saya rajin,hehehehe..Eh, tolong jangan kate saya pemalas..Saya agak malas nk menaip nota special tuk students saya sbb Physics terlampau banyak diagram..Saya malas..atas alasan tu saya yakin upload nota org laen pun dh cukup bgs,hehehhe..Lagipun masih bende yang same cume org laen yang punye.

Okayla,dh puas ati, dh siap download macam2 bahan sampai sakit2 kepala mengadap laptop ni seharian..Ceh, bile time mengadap bende berfaedah yang laen takde plak nk penin2 kepala..Aiishhhh,saje je kan,macam tau2 je sifat perangai org bernama Sha ni,heheeheheh...

Macam merapu je entry ni..Sangat random..Pasni nk meneruskan kerja berfaedah..

Contohnya : unpacking blk beg pegi Langkawi aritu.. Keluarkan fail2 yang dh hampir sebulan ddk dlm kereta tu, and last sekali merajinkan diri tanda PEKA..Yang tu mmg malas..Kan saya dh cakap saya hanya suke mengajar tapi bukan kerja2 remeh yang lain..Itu semua bikin STRESS je..Eh,mari kite ke Datai,hahhaahhah..Asal stress je g Datai..mau bankrap cmni,kalo murah takpe gak...heheeheh...


Dh2..melalut sangat2 ni..Takde motif and takde faedah lgsg..Kesimpulannya saya busan sbb tu saya merajinkan diri buat kerja2 sampingan ni..


till then

take off with love
illhamshiraz


ps : Smlm br je berangan sesuatu..Aiiiiish,kalo dpt kn bgs..Dh jmpe yang dicari tapi tak mungkin saya akan dapat..Tapi Bai kate cubela jangan tak cube..Tapi........tapi lagi...........dan banyak lagi la tapinye......mmmmmmh,should i???

ps : saya nk kerja part time..Saya nk g holiday lagi....ade sape2 nk join..Taun depan kite ke ******.Ade sape2 sudi nk jadi photographer kat sane????heheheheh....

ps : i got this new quote..Ni saya reka sendri ek sambil dibantu oleh 2 org kanan saya,heheeheh.. "love or wealth" Kita tak mungkin akan dapt kedua2nya..Tapi kalo saya boley memilih,saya akan pilih kesederhanaan..Saya tak perlukan Chanel,LV or Gucci..Nine West or Coach pun dh cukup dh..Tapi Love tu pun penting bg saya..Saya bkn hati keras yang boleh survive menjadi Golddigger,saya cume manusia biasa..

2 comments:

Anonymous said...

beb..kau kene ingat usaha itu tangga kejayaan..aku menyokong kau dari belakang..kahkahkahkah teruskannn

illhamshiraz said...

heheheheh...

aku akan berusaha..tapi bley ke??? ishhh, tak berani aku..ko berani ke???? hahahahhaa..takpe,nnti kite same2 motivate ourself okay,heheheheeh