Monday, August 31, 2009

Weekend reviews...

Ok Shahira...

Time tuk berfoya2 dh abis...Kene blk ke habitat asal...huhuuhuhhuh..

***************************************

Esok dh stat mengajar blk. Rase berat je hati nk blk GEMAS.. Tak tau la kenape, kwn mmg ramai kt sane, cume maybe tak rase mcm kt umah sendri kot..

Yang paling penting nk mengadap blk all my students yg ragam bermacam2 tuh.. Rase tak larat sgt nk bergado, marah2 dorg.. Tapi kalo tak strict, tak marah, dorg naek lemak, x jd manusia plak nnti, kalo jd penyamun sia2 je..heheheh.. Arap2 takla kn..
(harap2 jadi org yg berguna, kalo tak gagal la saya sbgai seorg guru kan..huhuhu)

Lagi satu saya sgt tak larat nk tgk keje2 yg tak siap2 tuh..blk je sekolah, mcm2 keje dh tunggu.. Zaman skang ni, jadi cikgu bukan stakat mengaja bdk je, tapi mcm2 lagi.. Takpela, nk buat cmne, dh rezeki nk jadi cikgu kan,heheeh..

Tapi honestly, i love being a teacher, i love to teach.. Sangat2 suke mengaja.. Kadang2 terasa mcm tak cukup je masa 2 period tu nk ajar bdk.. Tapi kite la yg semangat, students haram.. Lg nk cpt rehat ade la,heheheh..

Hopefully, dlm mase 2, 3 minggu sblm raye ni everything kt sekolah ok je..InsyaAllah..


***************************************

Back to my weekend reviews.. Almost 3 days saya tak update pape.. Bkn mls pun, cume a bit busy..

On saturday ade kenduri kt umah saya ni.. Family saya mmg tiap2 tahun akan buat majlis buka puasa n khatam Al-Quran disamping tahlil, Slaloonye dlm sabtu ketiga ramadhan.. Kebiasaanya mmg buat kt umah saya la... As for this year, kitorg buat majlis buka puasa n kenduri doa selamat coz one of my cousin akan ke London ( for her IB) this wednesday. That's why we all buat awal skit taun ni.. Disebabkan saya yg jadi tuan umah, so haruslah saya busy kn, padehal bkn busy mane pun, busy berborak je,hihihihihi...

So, ahad still x larat nk online sbb penat sgt.. Penat kemas umah..

Then, sunday evening, modem saya buat hal la plak.. Tak bley nk connect.. Sakit jiwa sungguh!!!
Sampai la ni, br je ok.. Saat2 saya nk blk br nk ok, padehal pg tadi dr lps sahur sy dh try gile2, x jugak dpt connect.. sakit hati sgt2, smapia satu tahap tadi rase mcm nk baling je modem ni.. Sangat menguji kesabaran di kala2 bulan puasa ni..huhuhu

***********************************

So, tomorrow morning lps sahur ( around 6 am) i'll drive to GEMAS.. Sampai sekolah around 7.30 am.. Kdg2 mmg ngantuk gak, tp nk buat cmne kn..hehehehe...

On wednesday, lps je sekolah saya akan zoom blk ke Seremban.. Sbb mlm tu my cousin ( Adek zuly) akan fly to LONDON.. Saya saje je gatal nk blk jugak, padehal kalo tak pegi pun xpe, die pun Christmas ni blk lagi..Tapi saya kn gedik,hahahahha....

Then on thursday morning, drive blk ke GEMAS..

On friday afternoon, blk Seremban blk..
(hahahhaa...sangat hectic kn...tapi tu yg saya suke,nk buat cmne kn..hehhee..)


Okla, saya nk stat packing brg nih, then nk tido awal mlm ni,kalo tak saya mmg flat esok..
Kayla, gud nite.........



till then

take off with love
illhamshiraz



No comments: