Wednesday, June 2, 2010

Semangat yang Hilang

Sumpah lame sungguh saya tak berblogging. Bukan setakat tak berblogging sepanjang lebih kurang 2,3 minggu ni. Online pun jarang gile. Ntahla macam takde mood. Even ade laptop baru ni pun rase nk bukak laptop pun tak semangat. Ade orang cakap saya nampak macam kehilangan somethin. Macam hilang semangat. Again ntahlaaa...

So sepanjang 2,3 minggu saya menghilangkan diri ni, takde yang best pun. Life sama macam biasa. Takde yang interesting. Life orang sekeliling saya yang interesting.


Yang pertamanya :
Along dah selamat berlepas ke Lubnan untuk Misi Pengaman PBB. Sekarang ni dh masuk kem and dh start buat round kt area jagaan die. Setakat ni macam takde problem pape, tapi kalo die call tu die mengadu jugak yang kt sane cuaca sejuk and ade ribut pasir. so far die macam okay je kt sane.


Yang Kedua :
Saya dah selamat selesai Kursus Induksi. Alhamdulillah. Penat memang penat. Bukan penat ape pun, hari2 duduk dengar ceramah. Boring giler. Banyak gak yang berlaku masa kt sana. Happy and ade jugak yang menyedihkan. Yang happy tu sebab byk kawan baru and dapat keluar dari sekolah dkt 3 minggu tapi Yang cerita2 laen tu biarla saya simpan sendiri..hehehe.
But kt sana memang enjoy. Tapi satu je, makan tak best!! Luckily bile balik sekolah ramai yang tegur saya makin kurus..Chewahhhhh..berlagak!! hahahaha...

And yes i did my Pengucapan Awam.Debar memang debar tapi belasah je la. Tajuk pun takdela best mane. Orang semua tajuk gempak2. Sampai turn saya orang yang ke 106, tajuk dh start boring. Semua dh habis idea sebab tajuk best semua orang depan2 dh ambik. Last2 saya buat tajuk, Tips Dekorasi Rumah,hahahhaha....


Yang Ketiga :
Abis je Induksi saya terus join Family Day sekolah dekat Kuala Linggi, Melaka. Eventhough tak sebesar, segah family day orang lain, tapi enjoy la jugak. Okayla. Maybe lepas ni boleh organise yang lagi best kot,hehehe. So far semua puas hati. Takde lagi dengar yang merungut. Takut jugak kalo ade yang merungut, yela pape mesti la AJK yang kene kan.

Tapi yang kelakarnye, yang prempuan pun join aktiviti tarik tali. Masa tarik tali tu mmg la semangat giler, tapi dh sudah2 tu, badan yang menderita. Sampai arini badan, pinggang still sakit2. Taubat dh, cukup la sekali tu. yang pertama dan terakhir,hehehe...


Yang Keempat :
Macam biasa le, bile nk masuk je bulan Jun mula la banyak jemputan kahwin. Eh, bukan saya yang nk kahwin, tapi kawan2 saya. Last week i went to Batu pahat since one of my best friend kt sekolah ni kahwin. Wahhhh..I'm so happy for her. tapi yang tak happynye sebab i'm gonna miss "Zaman Bujang Kami" lepas ni. Cik Puan Farihah la yang sellau menjadi peneman setia saya nk ke mana-mana...Sedeyyyy!!!

"To Farihah, Selamat Pengantin Baru. Bahagia ke anak cucu,hehehe"


Yang Kelima :
Sabtu ni dah start cuti sekolah.. yahuuuu!!!!.. Rasa tak sabar je nk bercuti lame2. tapi macam biase la, cuti2 pun banyak keja. Kt depan mata ni ade 16 set soalan Mid year nk kene tanda. Adoiiii..malasnyeeee!! and maybe cuti ni saya taknak g mane2. Nak duduk rumah berehat je. Even tuisyen pun saya taknak ambik. Terasa macam letih sangat la sekarang ni. Nak mencari balik semangat yang dh hilang tu..

Cukupla tu.

Memang tak menarik kan. Gambar banyak. tapi tuan nye malas nk upload. So tunggu la bila ade kerajinan tu sampai, akan upload gak nanti,heheheh.. Dapat taip banyak ni pun dh cukup berkat dah,heheeh..

Okayla.. Nak merehatkan diri, mencari semangat yang hilang tu.


till then

take off with love
illhamshiraz

1 comment:

Anonymous said...

semangat apa pulak yang dah hilang tu beb..kene bermuhasabah diri kau ni..:)))