Monday, February 15, 2010

14 th February


6 am

Dengan penuh mengantuk gagahkan diri jugak nk mandi.


7 am
Bertolak ke KLIA. Sending "My Partner". Sepanjang perjalanan yang tak berapa nk jauh tu saya tido je.


7.45 am
Arrived at KLIA. Masih belum ade mood nk berborak. So duduk diam2 kt tepi macam "kera sumbang". Aishhh, saya dah setaraf dengan BOND GIRL ke???..hahahhaah..No no saya kera sumbang sekejap je, sebab nk gathered information tuk the others..Kan korg kan,hehehe.


Dh ade mood, ape lagi......


Kami yang macam kontrol ayu pagi2 buta...(>___<)


Freestyler..
Tak kontrol dh...hehehe


8.30 am
Send adek in..Hug n kisses..Alhamdulillah no tears n dramas,hehehe..

Perut berkeroncong n terus g breakfast "beramai-ramai"

Dh warm up sepenuhnya,hehehehe...Ready tuk bergembira,heheeh


10.15 am
Pok pek..pok pek...pok..pek..pok...pek..pok..pek....

Kami ni mmg tak boleh dikumpulkan. Baik yang maknye, ayahnye, lagila kalo anak2 nye..Memang boleh borak non stop sampai ke pagi..Ade je topik nk cerita..hehehe..

Bile dh pukul 10, barulah masing2 sedar diri nak balik.

11 am
Sampai rumah. terus laju2 basuh muka, grab baju, tukar baju.. Touch up sikit2 muka yang terlebih sembab ni.. Pakai eyeliner tebal skit (sebab Adek baru tegur mase kt airport mata saya sembab giler...huhuhu..)


11.30 am
Dah on the way ke Gemas. Attend wedding Kak Su kt Palong 2.. Tapi sakit hati giler sebab highway jam. Rase macam tertekan giler bile tak dapat speed kt highway, kereta macam semut n ade jugak yang macam kura2.. Rase wondering jugak kereta2 yang plat no "K" or "R" or "P". Pukul bape nk sampai ntah kalo dh bwk keta pun macam kura2,huhuhu...

Bukan setakat highway, Tol Simpang Ampat yan gtak berapa nk famous tu pun jam. Sumpah kalo saya tak duduk Gemas, saya pun tak tau tol tu kt mane.


1.30 pm
Sampai jugak kt Palong. Letak2 hadiah, makan makan,minum minum terus decide nak balik. Sebab takde geng. Kawan2 laen sumer datang awal. Ceshhh.. Sempat jumpe Fari je n her fiance,hihihihih... (>____<)

"Tengku Seman n Fari amatlah comel sekaliiii okayy"



2.30pm
Sampai rumah Gemas.

Tido sekejap.

Tersedar sebab mak call kate dorg dh sampai Melaka. Aissshh..


4pm
Bertolak ke Melaka. Dengan rasa runsing hati tak tau nk ikut jalan mana. Sebab dalam kepala dh terbayang dah jalan mesti jam teruk.

At last decide ikut jalan Durian Tunggal n terus keluar Ayer Keroh.

Samapi kt Ayer Keroh, runsing lagi sebab takut town jam. So dengan confident terus ikut signboard Alor Gajah (jalan baru yg macam highway kt Melaka tu) Bile nk masuk jalan ni, baru la terasa cuak dan gabra sebab tak penah lalu jalan ni,hehehe.. Tapi saya cool, teruskan perjalanan dengan hati tenang sebab tak jam pun. (kalo jam saya tak tenang)

Saya pun dengan penuh selamba keluar masuk simpang mane ntah. Alhamdulillah sampai jugak. Tapi stuck gak dekat setengah jam kt Cheng. Cesshh, Puaka btl..


6pm
Sampai hotel. rehat2


8pm
Dh on d way nk g diner. Plan nk g makan Seafood kt Duyung

Tapiiii...

Stuck dalam jam dekat sejam.


9.00pm
Sampai kat Duyung.


Tapi.....


Nak masuk Duyung pun jam!

Yang lawaknye... Nk masuk restoran pun beratur macam nk tengok wayang premier Twilight. Or maybe lagi panjang kot.

Memang stress giler

terus decided nk g Pernu plak yang tak jauh mane pun dari Duyung tu.


9.30pm
Tak boleh blah betul!!!

Jalan masuk Pernu pun JAM okay!!!!

after all kami tak masuk pun.

Decided nk g Serkam plak. 3km je dr Pernu

10.00pm
Sampai kt Serkam yang agak jauh rupenye. Keluar masuk kg orang.

Alhamdulillah, tak la seteruk Duyung n Pernu. Boleh lagi la masuk n cari parking.


11pm
Makan time,huhuhu..

Perut memang dh lapar giler.

After all memang bagi pengalaman la.


12.30am
Sampai Hotel terus tido.hehehe



>>> Ini cume catatan seharian saya. Hari yg agak memenatkan. Melibatkan kesabaran yang tinggi,heeheh.. Semoga holiday yang laen, "kami" tak membuatkan kerja2 camni lagi. SERIK dah okay! Kalo tak sebab along yang beria2 nk makan SEAFOOD, memang dh balik dh, tapi layan jugak la kehendak die tu,hehehe..

till then

take off with love
illhamshiraz


P/s : Hari ni pun stuck dalam jam lagi mase nk balik Seremban. This time lagi worse. Dekat sejam setengah stuck kt PD. Cesshhhh.. Nasib bukan saya yang drive,hehehe

P/s : To u, little girl in Melbourne. Study hard n Take care. We gonna miss u a lot!! See u in December aighht or maybe....mmmmhh...heheheeheh...

P/s : Cuti saya memang produktif sebab penggunaan minyak saya pun produktif,ahahaha.. Aissssh, mane la pergi azam nk buat keje tu Sha oiiii???? Macam saya cakap, azam selalunye memang tinggal azam. Sebab tu la kite namekan die azam. Kalo tak tercapai pun tak rase bersalah. Sebab saya berazam je, tapi saya tak buat,hahahahaha..

P/s : Esok macam nk merayap lagi...Aisshhhh...

P/s : Saya tak pernah menyambut Valentine's Day. Masa in a relationship dulu pun rasenye tak pernah celebrate. Tapi nk wish gak kat semua " Selamat Hari Kasih Sayang"

No comments: