Thursday, November 25, 2010

Coffee Caffeine Nescafe

Hye..

Wahhh,asyik nk update je. Nampak sangat takde keja kan,benda merapu pun nk update..hahaha.


Disebabkan sekarang ni aku tengah bercuti macam bebudak sekolah bercuti panjang cikgu pun tumpang gembira dapat bercuti panjang,heheheh so aktiviti aku 24/7 adalah internet. Minus tido makan kemas rumah masak lipat baju dsb rasanya aku spent lebih kurang 8-9 hours merambang kt internet tanpa arah tujuan. Biasanya aku akan melompat dari satu blog ke blog yang lain sampai la aku jmpe blog yang aku betul-betul berkenan. Kalo dah berkenan tu memang lagi tak bergerak la aku ni, aku akan baca sampai la ke entry pertama orang tu. Kira macam aku khatamkan blog orang tu terus.

Contohnya malam semalam, aku terjumpa blog ni, rasa macam interesting and terus baca and baca sampai la ke penamat. Sedar-sedar dh khatam blog tu aku baca. Kalo la aku mengaji macam tu punye rajin, sure baguskan,hihihih...


Eh sebenarnye aku bukan nk cerita pasal blog orang lain.


Aku nk cerita pasal betapa teruknya addiction aku terhadap coffee sekarang ni.

Yang aku perasan, bila aku dekat rumah, aku semakin menjadi-menjadi minum coffee@nescafe. Sehari boleh sampai 3-4 gelas. Sape nk lawan. Pagi petang malam, sampaikan bile aku rasa haus je aku nk minum nescafe.


Eh aku risau sebenarnya. Sebab tadi aku terbaca,

"caffeine's bad for you and slows down your metabolism which makes you shack up on fat easier"
sumber : sini

Amboi, siap besarkan font and merah tu petanda BAHAYA!


Dahla masa tengah baca ayat tu aku tgh sedap meneguk nescafe aku which is gelas yg ketiga tuk arini. Sebelum rasa bersalah terhadap diri sendiri makin bertambah, aku terus cepat-cepat habiskan nescafe tu. Pergh..Rugi beb kalo tak habiskan.heheh.


Owh, yang ni favourite aku. Kali sehari tak dapat, aku boleh bengong seharian.



Kalo masa drive balik Seremban plak, mesti nk beli yang ni. Favourite aku Black Roast.



Bila pikir-pikir balik memang caffeine ni tak bagus tuk badan kita. No wonder la badan aku banyak fats yg berlebihan. Adoiiii. Kene tukar la cmni. So akan mempertimbangkan tuk menukar minum tea plak lepas ni.


ROSE TEA......


JASMINE TEA......


LYCHEE TEA........


MINT TEA.....

Ntah ape lagi tea ntah,hahahhahaa....



Pagi esok nk minum Tea. Berangan sudah. Pagi-pagi esok sure bende ni first aku cari.
HEAVEN!



Dh. Jom tido.


2 comments:

reena said...

Boleh tak dok baca entry ni sambil teguk Necafe? Hehehe.

Alaaaa cuak balik dah ni.

illhamshiraz said...

Ade jugak yg sama spesies ngan i.hehehe..