Salam.
lama sungguh aku berhibernasi dan melupakan dunia blogging. Bukan setakat blog sendiri dibiarkan bersawang, blog-blog yang aku follow pun aku dh jarang aku bukak. Aku dh semakin jauh dr dunia blog. Aku pun tak tau kenapa aku sgt malas nk membaca blog lately ni.
Semuanya bermula masa hujung bulan 12 aritu. Masa tu aku mmg melarang diri aku dr online kecuali 'ym' sebab masa tu aku memang betul-betul terikat dengan tugas menanda kertas SPM. Bayangkan la nk menanda hampir 300 skrip soalan dalam masa 2 minggu. And plus masa tu pulak aku macam kene penyakit angau, masa aku tuk membaca blog and update blog semakin terhad.
Bila marking dh siap, minggu terakhir bulan 12 aku terlalu sibuk menguruskan perpindahan aku balik ke Seremban. And disebabkan ade masalah, hampir setiap hari aku berulang ke PPD tuk uruskan sekolah yang nk menerima aku. And alhamdulillah sehari sebelum sekolah bukak, aku dapat jugak ditempatkan di sekolah baru.
Masuk je Januari, Masuk je ke sekolah baru, terkena kejutan budaya. First sebab sekolah baru tu sesi petang. Secondly sekolah aku tu masih menumpang, so agak payah nk membiasakan diri ngan keadaan yg sangat rumit mcmtu. And bilangan guru yg sedikit menambah beban kerja aku sampai aku rasa nk quit je jadi cikgu.
And now dh Februari. keja masih banyak. Tapi alhamdulillah aku manage tuk adapt ngan keadaan baru ni.
Okay. itu hal kerja. Hal peribadi. Macam biasa ada turun dan naik. And sebab ade hal peribadi ni la aku semakin jauh dr dunia blogging. Masa semakin terhad. Ceh tetibe je.. hahahahaha...
Walaupun aku sgt nk cerita perkembangan peribadi aku kt sini, bercerita tentang hati dan perasaan, suka dan duka, tewa dan nangis aku, tp aku tau aku tak boleh nk buat cmtu. Life aku sgt complicated sekarang ni. Aku tau ramai yg baca blog aku ni kenal aku, so aku taknak la menjaja cerita2 peribadi aku kt sini. Aku malu nk menceritakan kedudukan aku sekarang ni. Aku hanya mampu menyatakan bahawa life aku sgt complicated sekarang ni. And aku meminta kekuatan tuk membuat pilihan yang terbaik tuk masa depan aku sendiri. InsyaAllah.
Dan dalam masa yang sama, aku sangat bersyukur sebab ada 'seseorang' itu yg sudi meminjamkan telinga tuk mendengar semua masalah aku dan banyak memberi kekuatan tuk aku dalam menghadapi semua ni. Aku bersyukur sangat sebab mengenali die pada saat dan ketika ini. Aku harap hubungan kawan kitorg ni akan berkekalan. And walaupun kitorg tak kenal rapat, tp aku selesa menceritakan semua kepadanya. Alhamdulillah, aku semakin kuat sekarang.
Cukup la kot smpai sini.
Weekend ni aku sgt busy. Banyak aktiviti. Aku igt nk kembali rajin berblogging la. Nk kembali mengikuti blog-blog pujaan aku dulu and dalam masa sama mengupdate blog sendiri,hehehe...
Btw, sekarang dh pkai BB. sangat happy sbb sgt suke BB Bold aku!!
nite alll
love shiraz
Saturday, February 12, 2011
Sunday, January 23, 2011
No Man No Cry
heheh...tajuk berbentuk emosi.
owh, tidak, saya tak emosi.
just nk cakap, no man no cry la. aku tak kesah pun!!!
hahahahahahahahah....
Tuesday, January 18, 2011
Tuesday, January 11, 2011
1 - 2011
Selamat Kembali!
Hahahah..Aku dh mengabaikan blog aku dekat sebulan. Bukan blog saja yg terabai. FB aku pun terabai. Banyak story mory nk dikongsi. Tapi kene tggu dulu sebab bila masuk sekolah baru, menjadi orang baru, memang banyak keja skit. Dhla sekolah sesi petang. Masih ssh nk adapt and end up tiap pagi bangun pukul 9,hehehe..
Later i'll update okayy...
Rindu nk bercerita kt blog sendiri,hihihih
Hahahah..Aku dh mengabaikan blog aku dekat sebulan. Bukan blog saja yg terabai. FB aku pun terabai. Banyak story mory nk dikongsi. Tapi kene tggu dulu sebab bila masuk sekolah baru, menjadi orang baru, memang banyak keja skit. Dhla sekolah sesi petang. Masih ssh nk adapt and end up tiap pagi bangun pukul 9,hehehe..
Later i'll update okayy...
Rindu nk bercerita kt blog sendiri,hihihih
Friday, December 3, 2010
SPANX Meeeeee!!
Hahahahaa.. SPANX ku sudah tiba tadi.
Happy happy happpy..hoyeayyyyyyyyh!!
Eh sudah2 la tu,memang dari pagi lagi aku happy.
Tapi bila tetiba posmen mengetuk pintu rumah, hahahaha,drama je sampai nk ketuk pintu rumah. En posmen bunyik loceng je.
Aku dh agak dah, mesti ade parcel tuk aku. Inilah akibatnye bila bercuti lama2 kt rumah and in the end duit terkopak sebab online shopping. Mungkin lepas ni semakin bergiat dalam aktiviti online shopping ni sape tahu, sebab terasa bahagia bila barang tu sampai depan mata.hihihih..
So aku dh menerima Spanx yg aku beli online kelmarin. And terus cepat2 mencuba sebab terlampau excited.
And yes. I love it to da maxxxxx you! memang best and comfortable. Esok aku akan mencuba sepanjang hari ye. Kita tggu dan lihat betul2 best ke tak.
note : sape berminat bley cek sini. Even mahal sikit tapi dorg ade ready stock. So kalo nk beli cepat2 memang takde masalah.
Thursday, December 2, 2010
Momento
THURSDAY, DECEMBER 2, 2010
Banyak momen indah terjadi arini. Banyak sangat sampai perasaan aku arini macam bercampur aduk. Sedey, happy, terharu, excited and macam2 lagi. Malas nk list out panjang-panjang. Lagipun aku rasa aku je yg tau and paham kot.
And today adalah paper Fizik SPM 2010.
Pagi lagi aku dh ke Gemas tuk melihat2 students aku. And terjumpa kawan-kawan lama. Ecehh,hehehe..lama la sangat tu. Bila berjumpa macam2 cerita keluar and lepas settle everything aku pun balik.
Masa tu la aku dapat rasa yang perasaan aku bercampur aduk. Aku rasa feeling aku masa drive balik tadi sangat syahdu. Tak tau la kenapa. Even masa last day of school aritu pun tak cmtu aku rasa. Mungkin perasaan berat hati nk meninggalkan kawan-kawan yang aku sayang tu baru terasa tadi kot. Mmmmmmh.Mungkin la.
And lepas tu lg macam-macam perasaan aku rasa. Yang tu tak yah cakap banyak la. Kan aku dh cakap. Life is complicated. So tak yah tanya kenapa dan mengapa.
Tadi ada seseorang cakap yang aku ni seorang yang terlalu memikirkan pasal semua bende. Everything aku nk fikirkan, even bende yang kecik.
Adakah tu petanda tak baik??? Mungkin sebab tu kot life aku menjadi semakin complicated sebab aku terlampau memikirkan pasal semua bende. But i don't denied it. Aku mmg rasa aku seorang yg cmtu.
What do people called this??? Perfectionist ka?? Paranoid ka?? Haihhhh, kene google sikit ni.
note : Sangat2 berharap dh achieve result yg lebih bagus dr tahun lepas. InsyaAllah.
Banyak momen indah terjadi arini. Banyak sangat sampai perasaan aku arini macam bercampur aduk. Sedey, happy, terharu, excited and macam2 lagi. Malas nk list out panjang-panjang. Lagipun aku rasa aku je yg tau and paham kot.
And today adalah paper Fizik SPM 2010.
Pagi lagi aku dh ke Gemas tuk melihat2 students aku. And terjumpa kawan-kawan lama. Ecehh,hehehe..lama la sangat tu. Bila berjumpa macam2 cerita keluar and lepas settle everything aku pun balik.
Masa tu la aku dapat rasa yang perasaan aku bercampur aduk. Aku rasa feeling aku masa drive balik tadi sangat syahdu. Tak tau la kenapa. Even masa last day of school aritu pun tak cmtu aku rasa. Mungkin perasaan berat hati nk meninggalkan kawan-kawan yang aku sayang tu baru terasa tadi kot. Mmmmmmh.Mungkin la.
And lepas tu lg macam-macam perasaan aku rasa. Yang tu tak yah cakap banyak la. Kan aku dh cakap. Life is complicated. So tak yah tanya kenapa dan mengapa.
Tadi ada seseorang cakap yang aku ni seorang yang terlalu memikirkan pasal semua bende. Everything aku nk fikirkan, even bende yang kecik.
Adakah tu petanda tak baik??? Mungkin sebab tu kot life aku menjadi semakin complicated sebab aku terlampau memikirkan pasal semua bende. But i don't denied it. Aku mmg rasa aku seorang yg cmtu.
What do people called this??? Perfectionist ka?? Paranoid ka?? Haihhhh, kene google sikit ni.
note : Sangat2 berharap dh achieve result yg lebih bagus dr tahun lepas. InsyaAllah.
Wednesday, December 1, 2010
Setahun yang Lepas
Adalah antara saat indah dalam hidup aku..chewahhhh.hahahaha.
Aku bukan berkahwin, bertunang or dirisik.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Aku bukan berkahwin, bertunang or dirisik.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Cume setahun lepas aku menambah pengalaman hidup aku bila berpeluang pergi ke tempat2 yang tak pernah ada dalam list "wanted" aku ni pun. And yes, now aku sangat suke tempat2 ni dan sangat berharap tuk pergi lagi. Hopefully bank account aku mengizinkan la lps ni ye.hihih.
And the gorgeus beach of Datai
Ini adalah setahun yang lepas. Tahun ni tak kemana. Duduk rumah je simpan duit tuk next trip Hoyeahhhhhhhhhhh!!!!!!..
note : Berjalan2 blog orang, ternampak daun2 merah, terus rindu kan autumn in Japan.
note : Berjalan2 blog orang, ternampak daun2 merah, terus rindu kan autumn in Japan.
Subscribe to:
Posts (Atom)