Wednesday, March 11, 2009

Perlis here i come!!!!!!!!!

Salamm..

Well, lame jugak aku x update pape kt sini..Tp tak kesah la kn,aku rase blog aku ni pun bukan ade followers, aku update ke, x update ke, xde bezanye,hehehhe..Aku memblog ni pun sbb suke2 je,heheheh....

Lately ni mcm2 jadi..x larat la kalo nk di story kn kt sini...

Skang ni aku kt umah..Actually mmg sepatutnye aku kt umah this week sbb aku terlibat ngan Kejohanan Olahraga MSSMNS kt Stadium Paroi..Tapi last minit, aku "diarahkan" oleh org atasan aku tuk jadi Pengurus Pasukan Badminton Negeri Sembilan tuk peringkat Kebangsaan... Cis, gile ape kn, aku ni br posting sehari dua dh jadi Pengurus Negeri..Orang besar tuh!!!! hahahahaa..Perasan siot!!! Bkn jd org besar, jadi org kecil ade lah...So disbbkan tu, semggu ni aku kt umah la sbb latihan pusat buat kt Seremban..Kire advantage la kt aku yg mmg org Seremban nih,hehehe.. This saturday, 14 Mac i'm going to Perlis for the Kejohanan...

Sadly, i'm not gonna be at Majlis Tunang Kak E.. Sedey la jugak, coz supposely all my cousins will be there (specially yg ladies la)..Turn out most of us x dpt dtg sbb mcm2 hal.. Kurang la sesi bergambar nnti..n yg penting kurang la muke aku nnti kt dlm slide show mase wedding Kak E,hahahahaha....

Ni aku nk story,aku ni lame x onlione sbb streamyx aku problem..Aku pun x paham pesal...Stakat ni streamyx aku x penah problem pun,just lepas ujan lebat aritu, line fon umah aku rosak,trus line streamyx pun ngok..Aku rase modem aku problem, ni aku gune modem wireless, tu pun berzaman2 aku try, ni br dapat..lepas berpuluh kali aku reset modem ni... Mmg tiap mlm aku angin la,try2 internet, cmtu gak, siot je...last2 shut down,aku tido..hehehe..
Tp kes aku ni x la seteruk kes sorg blogger ni,iskandar khazimin..Kalo aku jd die pun aku dh bom dh TM kot..Ape yg aku tau, streamyx die slaloo problem, n service Tm mmg suck..yg tu mmg aku percaya la,service mmg slaloo cmtu..Aku ni pun x tau la nk settlekn hal modem aku ni cmne...tggu la aku pk sehari dua lagi,heheheh...


Eh, mesti tertanye2 kn.." Ape sebenanye tugas seorg Pengurus Pasukan??"

So, ni la tugas aku sepanjang menjadi pengurus pasukan..Setakat ni aku dh jadi Pengurus tuk pasukan Sekolah, Daerah n yang terbaru Negeri..
Basically keje yg paling remeh is menyiapkan Borang Pendaftaran Pemain (M01 n R0) Nak siapkan borang ni adalah sangat leceh n merumitkan sbb mcm peringkat negeri ni, each player are from different daerah n school..The problem is each borang need to be sign by their Pengetua..bkn sng nk suruh bdk2 ni mintak sain pengetua..Nk kene hambat sekor2 br depa nk buat, dh tu berpuluh kali bg arahan, x penahnye nk paham..Tu la yg jd masalah bile kite deal ngan bdk2 sekolah ni..Ragamnye bermacam2,hehehe..

Besides that, Pengurus ni kene uruskan makanan, elaun, pakain kontinjen n kebajikan pelajar..Mcm skang ni aku tgh sebok mengira bj2 kontinjen aku, bj tuk pemain n pegawai2..Bilik aku ni dh jd mcm gudang stor,tu x masuk lg beg, kasut, beg raket n mcm2 lagi la....Actually ni secara random la, tp yg sebenarnye mmg bermacam2..Tambah lagi ngan kerenah n ragam bdk2, lg la x larat..Kadang2 tu mmg aku rase nk marah, tp aku mcm dh x larat nk marah, sbb bile marah, nnti aku balik yg pressure,aku bkn suke pressure2 ni, " Hidup mesti enjoy"heheheh..


Kayla, aku nk menanda buku la..Sekotak buku latihan bdk2 aku bawak balik sbb x bertanda,heheh..Ni la hasilnye bile jd Cikgu Math..Tiap kali masuk kelas, bg homework x sedar dunia, pastu sendiri yg x larat nk tanda,hehehe...



till then...



take off with love,
illham shiraz

2 comments:

Darth Vadder said...

ehhh tetibo ado namo den kek situ apo buek nyo tu, hahaha ekau apo cito sano, dok gomeh ceruk mano tah, sure bosan gilo ekau kek sano hhahahahaha

tu dia den cubo cakap nogori...

illhamshiraz said...

hahaha...terasa glamer ke i story pasal u tu???...eh,pandai gak u ckp nogori ek, i pun x pandai speaking nogori tau..hehehe...i mmg busan giler, every week i travel blk sban tau..dok sane mau jd gile i,xde pe yg menarik,hehhe..